– Jónapot kívánok, én a Natur****** Kft.-től telefonálok. Van-e Önöknél izületi gyulladás, bőrprobléma?
– Jónapot kívánok, nincs.
– Reuma, pikkelysömör?
– Az sincs, fiatalok vagyunk még mi ahhoz, lekopogom.
– Ó. De azért esetleg érdekelné Önöket egy magyar gyógynövényes készítmény?
– Persze, tessék csak elmondani.
– Ez egy olyan termék, ami tartalmaz többek között vadgesztenyét, árnikát, aloe verát, körömvirágot, kámfort. Hallott-e már Ön ezek közül valamelyikről?
– Árnikát mintha gyűjtöttünk volna az általános iskolában erdőlátogatáson.
– Értem. Nos, ez egy magyar termék, aminek semmi köze nincs a lóbalzsamhoz.
– Ezt most nem értem. Miért kellene, hogy köze legyen a lóbalzsamhoz?
– Nem kell, mondom, semmi köze a lóbalzsamhoz.
– Nekem nem jutott eszembe egy pillanatra sem az a szó, hogy lóbalzsam. Ezt Önöktől meg szokták kérdezni?
– Igen, kérdezik, hogy lóbalzsam-e. De nem, a balzsam elnevezést csak az állaga miatt kapta. Nem említhető velük egy napon. Abba ugyanis nincs vivőanyag, ebben meg van, egészen a porcokig hatol. Ezért jó, ha az emberek tisztán látnak!
– Aha, jó.
– Érdekli-e Önt ez a készítmény?
– Köszönöm, nem, de felírtam a cégnevet, majd ha valamelyik rokon bejelentkezik, akkor ajánlom neki.
– Az jó, a cégnevünkre keresve megtalálhatja a termékinformációkat a honlapunkon. Adhatok egy telefonszámot a rendeléshez?
– Nem, köszönöm.
– Biztos?
– Biztos.
– De az interneten nincs rajta a rendelési telefonszám!
– Csak megoldjuk valahogy. Köszönöm!
– Viszonthallásra.
(Talán nem a legjobb marketingstratégia volt a hölgy részéről, hogy annyira el volt foglalva a termék nem-lóbalzsam mivoltának ecsetelésével, hogy a mintegy három perces beszélgetés során az általa ténylegesen reklámozott termék nevét már egyszer sem említette.)
Az inverz betyár rovatban szereplő beszélgetések telemarketerekkel, MLM-beszervezőkkel, és más kéretlen telefonálókkal és felcsöngetőkkel ténylegesen lefolytatott párbeszédeim leiratai.
Vélemény, hozzászólás?